23
september
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Waarschuwingsservice voor storm, inbraak en andere risico's

Tilburg, 22 september 2010 – Interpolis start het Interpolis Risicobericht. Met dit bericht houdt de verzekeraar klanten via SMS en e-mail op de hoogte van verschillende risico’s, uiteenlopend van de kans op storm, of hevige regenval bij hen in de buurt, tot een verhoogd risico op inbraak door een gesignaleerde inbraakgolf in de regio. De klant wordt per SMS gewaarschuwd en ontvangt daarnaast via e-mail direct nuttige preventieadviezen. Want verzekeren is niet de enige oplossing om met risico’s om te gaan volgens de verzekeraar.

Dreigend risico
Interpolis brengt de risico’s voor haar klanten in beeld in samenwerking met MeteoVista en de politie. MeteoVista, het meteorologisch bedrijf met o.a. de website Weeronline.nl, gaat voor Interpolis het weer bewaken en weersverwachtingen leveren. De politie levert anonieme gegevens over inbraken en overvallen. De gegevens van deze partijen worden gecombineerd met gegevens uit de Interpolis databases, zodat de analisten van de verzekeraar de juiste risico’s voor klanten kunnen identificeren. Klanten ontvangen een SMS, waarmee Interpolis hen attendeert op het voor hen dreigende risico. Daarnaast verwijst de SMS naar een e-mail, waarin meer informatie en preventieadviezen staan. Zo weten klanten wat zij het beste kunnen doen om schade te voorkomen of te beperken.

Voorbeeld Interpolis Risicobericht:
SMS: Het aantal inbraken in uw buurt is toegenomen. Wij sturen u een e-mail met meer informatie en adviezen.

Proef
Interpolis introduceert het Interpolis Risicobericht in eerste instantie in 25 gemeenten. Hiervoor wordt ondermeer samengewerkt met Rabobank Hilvarenbeek-Oisterwijk, Rabobank de Leijstroom en Rabobank Roosendaal-Woensdrecht. Interpolisklanten van deze Rabobanken ontvangen een e-mail met de vraag of ze een gratis abonnement willen op het Interpolis Risicobericht. Interpolis heeft klanten benaderd uit de particuliere, zakelijke en agrarische markt. Na 6 maanden wordt aan de gebruikers gevraagd wat hun bevindingen zijn. Op basis van die resultaten wordt de waarschuwingsservice aangeboden aan alle Interpolis-klanten.

Over Interpolis en preventie
Ruim tien jaar geleden was ‘glashelder’, in de zin van duidelijke voorwaarden en begrijpelijke verzekeringen, vernieuwend in de verzekeringsbranche. Later breidde Interpolis haar aanbod uit met ‘de mannetjes van Interpolis’, die concrete hulp bieden bij schade. Twee jaar geleden riepen we Nederland op om alleen te verzekeren wat er echt toe doet, met Interpolis Verzekeringscheck® als glashelder hulpmiddel. Nu gaat Interpolis nog een stap verder door te zeggen dat verzekeren niet de enige oplossing is. Dat preventie loont. Niet alleen omdat dit de schadelast reduceert, maar vooral omdat het klanten helpt emotionele schade te voorkomen en beperken. Iets wat verzekeringsproducten of ‘de mannetjes van Interpolis’ niet kunnen.