Tilburg,
30
juni
2016
|
11:30
Europe/Amsterdam

Interpolis zet hagelschadescanner in voor automobilisten

Versnelling in afhandeling schades voor klanten door inzet innovatieve scanner

Interpolis helpt klanten die vorige week getroffen werden door hagelschade aan hun auto snel verder. Daarvoor zet de verzekeraar vandaag, tussen 8.00 uur en 19.00 uur de innovatieve hagelschadescanner in op locatie in Helmond. Ook is extra personeel ingezet om de schademeldingen van particulieren, bedrijven en agrariërs zo snel mogelijk te verwerken.

De recente zware regenval en extreme hagelbuien veroorzaakten veel wateroverlast en schades aan auto’s. Met name in de door hagel getroffen gebieden in en rond Bergeijk, Valkenswaard, Eindhoven, Deurne, Someren, Asten, Horst, Venray en Blitterswijck sneuvelden veel autoramen en raakten autodaken verwoest door de enorme hagelstenen.

Interpolis helpt klanten die vorige week getroffen werden door hagelschade aan hun auto snel verder. Daarvoor zet de verzekeraar aanstaande donderdag de innovatieve hagelschadescanner in op locatie in Helmond. Op afspraak kunnen gedupeerde automobilisten daar terecht zodat hun schade direct afgehandeld wordt.

De hagelschadescanner is een snelle manier om de schade aan een auto te kunnen vaststellen die veroorzaakt is door een fikse hagelbui en wordt ingezet bij hagelcalamiteiten. Het geavanceerde mobiele systeem maakt in zeer korte tijd aan de hand van digitaal beeldmateriaal en bijbehorende interpretatiesoftware een nauwkeurige berekening van het reparatiebedrag. Zo hebben klanten binnen een paar minuten duidelijkheid over de schade. Schade-experts helpen vervolgens de klant met het herstellen van de schade en wanneer de auto total loss is, bepalen zij meteen de waarde en keert Interpolis het verzekerde bedrag uit.

Extra inzet personeel
Om klanten zo snel mogelijk te kunnen helpen, heeft Interpolis extra medewerkers ingezet. Er worden nu drie keer meer schademeldingen dan normaal verwerkt.