12
december
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Interpolis op 1 in onderzoek naar social media onder verzekeraars

Tilburg, 12 december 2012 - ​Interpolis op 1 in onderzoek naar social media onder verzekeraars. Dat blijkt uit een onderzoek door ITDS Business Consultants.

Verzekeraars zijn aan een inhaalrace begonnen op de social media platforms. Dat blijkt uit een onderzoek over het inzetten van social media in de verzekeringsbranche door ITDS Business Consultants. Interpolis is de verzekeraar die het hoogste scoorde in de ranking over het gebruik van social media.
 

Bekijk het magazine

In het magazine waarin de resultaten te bekijken zijn, zegt Interpolis directeur Arné van den Boom het resultaat fantastisch te vinden. “Wij zijn in 2009 gestart met de inzet van social media en sindsdien is die inzet flink gegroeid. Zelf vinden we dat we nog forse stappen moeten zetten, dus er is geen reden om nu achterover te leunen.”
 

De klant kiest

Interpolis vraagt zich niet af wat social media kunnen betekenen voor Interpolis als verzekeraar. Het gaat erom wat Interpolis kan betekenen voor zijn klanten en steeds vaker spelen social media daar een rol in. “Het is niet aan ons om te bepalen of de klant naar een kantoor moet komen of naar een website. De klant kiest waar en wanneer hij ons wil bereiken. Daar spelen wij – samen met Rabobank - op in. Stelt een klant toevallig een vraag op Twitter, dan moeten wij daar op dat moment zijn om te de vraag te beantwoorden,” aldus Arné van den Boom.
 

Beweging naar Facebook

Op dit moment ziet Interpolis dat Twitter goed werkt als service-kanaal. Er is echter ook een beweging naar Facebook. Ook daar bezoeken steeds meer klanten Interpolis. Een mooi bij-effect van social media is dat klanten ook elkaar weten te vinden. Hierdoor komt het antwoord niet altijd meer van Interpolis, helpen klanten elkaar.
 

Ranking

In de ranking over het gebruik van social media door verzekeraars werd Interpolis gevolgd door Aegon en Ohra met maar een klein verschil. Deze top drie was op alle platforms die werden onderzocht, Facebook, Twitter, LinkedIn en YouTube, het meest actief.