06
november
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Verzeker alleen wat er toe doet, ook als het om gezondheidsrisico’s gaat

Tilburg, 06 november 2012  - 

Tilburg – 6 november 2012 Interpolis introduceert een nieuwe aanvullende zorg­verzekering waarmee echt alleen dat wordt verzekerd wat er toe doet. Deze verzekering dekt uitsluitend de medische kosten die onvoorspelbaar en niet (of moeilijk) zelf te dragen zijn. De nieuwe Interpolis ZorgActief ZonderMeer® is aanzienlijk goedkoper dan andere aanvullende zorg­verzekeringen.

“Bijna alle onvoorspelbare medische kosten die niet zelf te dragen zijn, dekt de basis­verzekering”, licht directeur Arné van den Boom toe. “Wij roepen mensen op om kritisch naar hun aanvullende verzekering te kijken. Alles verzekeren is namelijk geen oplossing. Met onze campagne maken we mensen bewust van de kosten van de medische behandelingen. Daarnaast wijzen we erop dat sparen in sommige gevallen een goed alternatief is voor een dure aanvullende verzekering. Onze visie op zorg­verzekeringen vullen we nu verder in met een nieuwe aanvullende verzekering.”

Zowel risico’s als kosten beheersbaar
Opmerkelijk aan de ZorgActief ZonderMeer  is dat deze verzekering een heleboel zaken niet vergoedt, bijvoorbeeld de nieuwe bril of het consult voor een alternatieve geneeswijze. Maar dekkingen voor kosten die niet (of moeilijk) zelf te dragen zijn, zitten juist wél in het pakket. Denk daarbij aan een ziekenhuisopname in het buitenland. De ZorgActief ZonderMeer vergoedt de daadwerkelijke kostprijs van de opname (in plaats van een vergoeding op basis van de prijzen in Nederland). Ook vergoedt deze verzekering het verblijf in een gasthuis en vervoer van gezinsleden bij een ziekenhuisopname als de reisafstand meer dan 50 kilometer bedraagt en het verblijf langer dan 15 dagen duurt. Op deze manier helpt Interpolis zowel de risico’s als de kosten beheersbaar te houden.

Tandarts­verzekering
Dat ouders ervoor zorgen dat er een goede tandartsdekking is voor hun minderjarige kinderen, lijkt als vanzelfsprekend. Kinderen zijn op de aanvullende verzekering van hun ouders meeverzekerd. Wel kunnen volwassenen zich afvragen of zij naast hun aanvullende verzekering nog een tandarts­verzekering nodig hebben. Interpolis roept op om ook kritisch te kijken of die verzekering wel nodig is. Het geld dat maandelijks aan de verzekeraar voor de tandarts­verzekering wordt overgemaakt, kan ook opzij worden gezet. Van dat spaargeld kan de halfjaarlijkse controle, dan wel die ene kroon worden betaald. Hierover wil Interpolis mensen na laten denken.

Visie Interpolis zorg sluit aan op schade
De nieuwe visie van Interpolis op zorg­verzekeringen sluit aan op ‘Glashelder’, waarmee Interpolis één van de grootste spelers op de markt van schade­verzekeringen werd. Als schadeverzekeraar zegt Interpolis: Bepaal eerst welke risico’s je zelf kunt dragen en welke je met preventiemaatregelen kunt beperken. De risico’s die daarna over blijven moet je verzekeren. Ook als het om gezond­heidsrisico’s gaat, is alles verzekeren geen oplossing.

Premie Interpolis ZorgActief blijft gelijk
Gisteren maakte Interpolis ook de premie bekend van de Interpolis ZorgActief® basis­verzekering. De bruto nominale premie voor deze basis­verzekering voor 2013 is € 109,75 bruto per maand (netto € 98,78 na korting van 10%). De nieuwe premie is gelijk aan die van 2012 en past goed in het consistente premiebeleid, zoals Interpolis dat voert sinds de invoering van de basis­verzekering.

Korting
De zorg­verzekeringen van Interpolis zijn verkrijgbaar via www.Rabobank.nl. Klanten van de Rabobank profiteren van een collectief aanbod waarmee ze 10% korting op de basis­verzekering krijgen. De korting geldt zowel voor leden en rekeninghouders als voor werkgevers die bankieren via de Rabobank.

Services
Interpolis doet voor zijn klanten meer dan alleen zorgdeclaraties betalen. Met Interpolis ZorgActief kunnen klanten rekenen op extra hulp. De verzekeraar helpt zijn klanten met de ZorgActief Zorgservices, Zorgbemiddeling en de Vakantiedokter. Daarnaast zorgt Interpolis er voor dat de klant zo min mogelijk administratie heeft aan zijn zorg­verzekering. Maar liefst 90% van de zorg die de klant gebruikt wordt direct verrekend met de zorgverlener. Bijna alle zorgverleners in Nederland zijn gecontracteerd. Alleen als de klant een niet gecontracteerde zorgverlener bezoekt, schiet hij de rekening voor.
.