Blog,
15
september
2016
|
16:17
Europe/Amsterdam

Vakantiekater opgelost!

Samenvatting

Familie Bakker dacht in verband met hun 12,5-jarig huwelijk eens flink uit te pakken. In plaats van naar de camping, zou de familie met twee kinderen deze zomer gaan genieten van een luxe hotelvakantie in Spanje! Ze boekten een all-inclusive vakantie in een luxe en kindvriendelijk vijfsterren hotel in Spanje met grote familiekamers. Vijfsterren! Dat werd genieten. Ze keken er maanden heimelijk naar uit.

Grote teleurstelling

Eenmaal aangekomen in het hotel, volgde de ene teleurstelling na de andere. Het zwembad was geen glijbanen-paradijs zoals op de foto in de folder stond. De beloofde animatie voor de kinderen ging niet door. Het buffet werd niet aangevuld, het eten was niet lekker en koud. En het all-inclusive concept was niet zo inclusief als ze dachten. Zo moest er vanaf 17.00 uur afgerekend worden voor de drankjes en waren niet alle drankjes onderdeel van het inclusief arrangement. Ook hadden ze van de familiekamer andere verwachtingen. Voor de kinderen waren er geen bedden, maar was er een doorgezakte krappe slaapbank ! En het leek allemaal zo mooi in de folder….

Geen oplossing

De familie besprak direct de klachten met de hostess en vulden ter plekke een klachtenformulier in. Met een andere kamer zouden ze al heel blij zijn. De hostess bood ze een voucher voor een excursie aan, maar . dat veranderde natuurlijk niets aan de situatie., Geen van de klachten werd opgelost.

Enorme kater

Na terugkeer in Nederland houdt de familie een zeer ontevreden gevoel. Het hotel voldeed echt niet aan de verwachtingen vanuit de folder. De familie voelde zich bedonderd. Omdat ze een Rechtsbijstandverzekering van Interpolis hebben, namen ze contact op met Stichting Achmea Rechtsbijstand. Ze wilden graag advies: is er nog wat aan te doen, nu ze al terug zijn in Nederland?

Onderhandeling met de reisorganisatie

Gelukkig had de familie tijdens de vakantie alles vastgelegd. Ze maakten foto’s van het hotel, het zwembad en de krappe familiekamer met slaapbank. Het met de hostess besproken klachtenformulier hadden ze ook nog. Na overleg met de jurist werden hun klachten voorgelegd aan de reisorganisatie in Nederland. De heer en mevrouw Bakker kregen als tegemoetkoming een korting op de volgende boeking aangeboden, maar de jurist van SAR vond dit onvoldoende. De aangeboden korting stond niet in verhouding met het gemiste vakantiegenot en de prijs die ervoor betaald is. Daarnaast wil de familie Bakker helemaal niet meer bij deze reisorganisatie boeken.

Reisorganisatie gaat overstag

Samen met de familie Bakker bespreekt de juriste de mogelijke vervolgstappen. Er volgt een brief aan de reisorganisatie met een onderbouwing waarom aanbod onvoldoende is. En als de reisorganisatie hier niet op reageert maken ze een gang naar de Geschillencommissie Reizen. Uiteindelijk gaat de reisorganisator overstag. De familie Bakker krijgt ter compensatie alsnog een redelijk bedrag aangeboden. De familie heeft dit aanbod geaccepteerd en de gang naar de Geschillencommissie Reizen was niet meer nodig.

Samenwerking Interpolis en Stichting Achmea Rechtsbijstand

Interpolis laat juridische geschillen voor de Rechtsbijstandverzekering behandelen door de onafhankelijke Stichting Achmea Rechtsbijstand. Deze Stichting heeft ruim 500 juristen in dienst die allemaal hun eigen vakgebied hebben. Zo komt uw juridisch geschil tot de juiste oplossing. Lees meer over de Rechtsbijstandverzekering van Interpolis.