24
mei
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Rabobank en Interpolis winnende merken in reputatieonderzoek

Tilburg, 24 mei 2012 - 

Tilburg, 24 mei 2012 � Interpolis komt als beste uit de bus in de categorie verzekeringsmaatschappijen van het European Trusted Brandsonderzoek 2012 van Reader�s Digest. In de categorie banken voert de Rabobank de lijst aan.

Het onderzoek naar het meest betrouwbare merk in verschillende productcategorie�n is voor de twaalfde keer gehouden. Interpolis won de prijs vijf keer eerder (2006 tot en 2010). Verleden jaar stond Interpolis de prijs af aan een ander merk van Achmea: Av�ro Achmea. Commercieel directeur Interpolis Arn� van den Boom is blij met de prijs. �Vertrouwen is voor ons heel belangrijk. Met Glashelder werken we hier al heel lang aan. Het resultaat in dit onderzoek laat opnieuw zien hoe goed de Rabobank en Interpolis worden gewaardeerd als het om vertrouwen gaat.�

 

Merkvoorkeur

In andere categorie�n zijn merken als Shell, KPN en Arke de winnaars. �Er zijn heel wat redenen te bedenken waarom consumenten kiezen voor een bepaald merk. Prijs speelt vaak een belangrijke rol, maar ook imago, gevoelswaarde en kwaliteit leggen gewicht in de schaal. Samengevat komt het vrijwel altijd aan op het vertrouwen dat we in een merk hebben.�, aldus Piet Bontje, Advertising Salesmanager van Reader�s Digest Benelux. �Merken die het vertrouwen van consumenten weten te winnen en een koppositie in de markt verwerven, leveren in deze tijd van onzeker�heid een bewonderenswaardige prestatie. Een merk moet van toegevoegde waarde zijn, een goede prijs-kwaliteitverhouding hebben, zichtbaar en bereikbaar zijn �n zeker�heid en veilig�heid bieden.�

 

Over het European Trusted Brandsonderzoek 2012

Reader�s Digest publiceert in het juninummer een uitgebreid verslag van het European Trusted Brands onderzoek 2012. Het European Trusted Brandsonderzoek 2012 is uitgevoerd in vijftien landen. In Nederland deden ruim tweeduizend consumenten mee aan het onderzoek. Kijk ook op www.rdtrustedbrands.com of www.readersdigest.nl voor alle resultaten.

.