03
april
2009
|
00:00
Europe/Amsterdam

Opnieuw waardering voor Interpolis als betrouwbare verzekeraar

, 03 april 2009  - 

 

TILBURG, 3 APRIL 2009 - Na het reputatieonderzoek van High Value, waarin Interpolis als beste schadeverzekeraar uit de bus kwam, oogst Interpolis opnieuw waardering als betrouwbaar verzekeringsmerk. Dit keer in het jaarlijkse European Trusted Brands-onderzoek van Reader’s Digest.

Het tijdschrift onderzocht in zestien landen de consumententrouw van merken in 37 productcategorieën en is daarmee het grootste merkenonderzoek van Europa. Voor het vierde achtereenvolgende jaar wint Interpolis de prijs voor meest betrouwbaar verzekeringsmerk.

De betrouwbaar­heid van Interpolis is het laatste jaar opnieuw toegenomen, volgens het onderzoek. Met een score van 17% is Interpolis verkozen tot het meest betrouwbare verzekeringsmerk van Nederland, gevolgd door Univé (14%) en Nationale Nederlanden (8 %).

Het is duidelijk te zien dat de positie van Interpolis zich positief heeft ontwikkeld ten opzichte van de concurrentie. Univé handhaaft de 2e plaats met 14% (vorig jaar 10%) en Nationale Nederlanden neemt de 3e positie over van Centraal Beheer met 8%. Interpolis scoort goed op ‘kwaliteit’, ‘duidelijke merkidentiteit’, ‘consumentbehoefte’ en ‘waar voor uw geld’.

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat de Reader’s Digest lezer die klant is bij Interpolis, te karakteriseren is aan de hand van zijn voorkeursmerken. Zo bankiert hij in 80% van de gevallen bij de Rabobank, vliegt hij het liefst met KLM en kiest hij Ziggo als internetprovider.

.