26
juni
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Ondersteuning 'komkommercampagne'

, 26 juni 2011  - 

Tilburg, 26 juni 2011 - Twaalf kasgroentebedrijven zetten zaterdag 25 juni hun deuren open voor het publiek. Het jaarlijkse publieksevenement, 'Kom in de Kas', draagt een steentje bij aan het herstel van het imago van de Nederlandse groenten. Het evenement sluit aan op 'Kom op voor Nederlandse groenten'. Dit initiatief van de groentesector moet het vertrouwen herstellen in de Nederlandse producten.

Speciale verzekering
Onder andere Interpolis is sponsor van het evenement 'Kom in de Kas'. Interpolis ontwikkelde een speciale verzekering voor de extra risico's die de ondernemers lopen door de openstelling van de kassen. Daarnaast voorziet Interpolis de ondernemers voorafgaande aan het evenement van preventieadviezen.

Consument kritisch
Door de uitbraak van de EHEC bacterie in Duitsland is de Nederlandse groentesector zwaar getroffen. Het Duitse advies om geen saladegroente te eten heeft de afzet van groenten sterk verstoord. De afzet van groenten komt weer op gang, maar de consument kijkt nog steeds kritisch naar de Nederlandse groenten.

Meer infomatie
Voor meer informatie: www.komindekas.nl

 

.