16
mei
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Nederland denkt graag mee met verzekeraar.

,  - 

​Co-creatie Interpolis nu al succes

 

Deoplossingvan.nl, het platform dat Interpolis op 15 april jl introduceerde, heeft in de eerste 4 weken na livegang al 30.000 unieke bezoekers getrokken. Met de website doet de verzekeraar een beroep op de denkkracht van Nederland om samen te zoeken naar nieuwe manieren om met risico’s om te gaan. Na bescheiden activatie via PR, blogs en bannering, deelde men al 260 oplossingen. Bijna 1000 keer werd er op oplossingen gestemd.
 
Om het platform nog meer bekendheid te geven, staat vanaf 16 mei de oplossingvan.nl centraal in een Interpolis tv-commercial. De radiocommercials starten een week later.
 

Over het platform

Op deoplossingvan.nl kan iedereen ideeën aan dragen om anders om te gaan met risico’s. Op dit platform doet Interpolis een beroep op de denkkracht van Nederland om samen te zoeken naar nieuwe manieren om met risico’s om te gaan. Soms is preventie de oplossing, soms zelf dragen, soms sparen en soms is er verzekering nodig. Dit is voor iedereen verschillend. Door nu samen te zoeken naar oplossingen wil Interpolis de ideeën in de buitenwereld combineren met de kennis en kunde die in het bedrijf aanwezig is. En zo komen we tot innovatieve inzichten, diensten, producten en adviezen. Uiteindelijk zal dit meer gemoedsrust geven dan enkel en alleen verzekeren.
 

Slimme oplossingen

De tot nu toe ingezonden oplossingen gaan vooral over huis, tuin en keukeninzichten. Adviezen die iedereen zo kan uitvoeren en niets kosten. Ook is een aantal producten voorgesteld om te ontwikkelen of op te nemen in de dienstverlening. Met name deze laatste oplossingen dingen mee naar de juryprijs die men kan winnen (€ 5.000). Het idee met de meeste stemmen wint automatisch de publieksprijs (€ 500). Oplossingen kunnen tot eind juni worden ingediend. Daarna staat weer een nieuw thema centraal op deoplossingvan.nl. Ook kan men volgen wat er met alle ingediende oplossingen gebeurt.
 

Glashelder anno 2013

Interpolis is ontstaan vanuit het idee dat je sterker staat als je krachten bundelt en open kaart speelt. Het grondbeginsel van het coöperatieve gedachtegoed. In 2000 werd daarom Glashelder geïntroduceerd, waarbinnen de gelijkwaardigheid en het vertrouwen nog eens werden onderstreept. ‘Laat de bonnetjes maar thuis, wij geloven u zo ook wel’ was een concrete uitwerking daarvan. Sinds 2010 helpt Interpolis haar klanten om schades te voorkomen. Met www.deoplossingvan.nl zet Interpolis de volgende logische stap in de doorontwikkeling van haar bedrijfsfilosofie. Samen op zoek naar die oplossingen die klanten echte gemoedsrust geven. Want: alles verzekeren, is geen oplossing.
 

Betrokken bureau’s: FHV BBDO, Lost Boys International en OMD.

FHV is verantwoordelijk voor concept en productie van radio en tv. Radio en TV is geïnspireerd op het online concept dat is gemaakt door LBi. OMD is verantwoordelijk voor media-inkoop