22
september
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Interpolis scoort hoogst op beleving

,  - 

Heeft u autoschade? Dan vragen we allereerst: ‘hoe gaat het met u?’. We willen namelijk meer voor onze klanten betekenen dan alleen netjes de schade afhandelen. Een persoonlijke, menselijke benadering past daarbij. Onze klanten waarderen dat. Zij geven Interpolis de hoogste score als het gaat om klantbeleving. Dat blijkt uit een onafhankelijk onderzoek van Integron.

Alles draait tegenwoordig om een positieve klantbeleving. Welk gevoel houdt u over na contactmomenten met een bedrijf? Integron vroeg klanten naar hun beleving rond de dienstverlening van grote organisaties. Interpolis scoort het hoogst, direct gevolgd door de Rabobank. Daar zijn we blij mee!

Opvallend is dat banken en verzekeraars bovengemiddeld scoren op beleving. Telecom- en internetbedrijven scoren gemiddeld juist lager. De prestaties van over­heidsinstellingen als gemeenten en uitvoeringsinstanties lopen sterk uiteen.

Goed gevoel
Volgens het onderzoek valt er voor bedrijven nog veel te winnen. Niet alleen door klanten te binden met kwaliteit, maar vooral door contactmomenten emotioneel te laden. Bijvoorbeeld door in een brief een goed gevoel mee te geven, rekeningen beter uit te leggen of een klant te bedanken wanneer deze een vraag stelt.

(deze link opent in een nieuw venster)Meer informatie over het klantbeleving onderzoek

 
.