02
november
2015
|
00:00
Europe/Amsterdam

Interpolis biedt samen met Alert Online inzicht in cyberrisico’s

Tilburg, 02 november 2015  -  ​Online zakendoen brengt nieuwe kansen maar ook nieuwe risico’s met zich mee voor ondernemers. Uit onderzoek blijkt dat veel ondernemers deze digitale dreigingen onderschatten: "De klantgegevens die wij bewaren, zijn niet interessant genoeg." Cybercriminelen denken daar echter heel anders over.
 

 

 

Interpolis geeft ondernemers inzicht in hun risico’s 

Daarom deelt zij haar kennis over cybersecurity voor bedrijven graag met Alert Online, een gezamenlijk initiatief van overheid, bedrijfsleven en wetenschap. Alert Online startte onlangs haar jaarlijkse campagne waarmee ze iedereen in Nederland helpt om hun kennis over online veiligheid te vergroten en daardoor de risico’s te verkleinen. Extra aandacht krijgen ondernemers in het midden- en kleinbedrijf.

Serieuze risico’s voor ondernemers: van diefstal tot spionage

Cybercriminelen zijn uit op geld, vertrouwelijke informatie of persoonsgegevens. Ze blokkeren hele netwerken met ransomware en zetten ondernemers onder druk om ‘losgeld’ te betalen. Anderen leggen websites of werkprocessen stil uit ideologische overtuiging, omdat ze het niet eens zijn met het beleid van een bedrijf of organisatie. En dan zijn er nog de scriptkiddies die kijken of ze 'voor de lol' in systemen kunnen inbreken. Maar waarbij ze onbedoeld soms complete bedrijfsprocessen stilleggen.

Interpolis helpt ondernemers cyberrisico’s aan te pakken

Omdat Interpolis ondernemers graag helpt hun risico's aan te pakken, ontwikkelden we samen met Capgemini Consulting de Interpolis CyberPreventieDienst. Speciaal voor het MKB. Tegen een betaalbaar tarief analyseert een cybersecurity-expert de digitale risico’s van een onderneming. Alles over de CyberPreventieDienst en veel informatie en praktische adviezen om je bedrijf te wapenen tegen internetcriminaliteit vind je op onze themapagina  en op alertonline.nl.

De campagne van Alert Online loopt tot 6 november 2015.