12
maart
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

De Schadehulp applicatie nu ook beschikbaar voor Blackberry en Windows Phone 7

Tilburg, 12 maart 2012  - 

Tilburg, 12 maart 2012 - De Schadehulp applicatie die Interpolis ruim twee jaar geleden voor de iPhone introduceerde, is nu ook beschikbaar voor Blackberry en telefoons met Windows Phone 7. Daarnaast zijn de apps voor iPhone en Android ge-update. De apps van Interpolis zijn gratis te downloaden vanaf je toestel.

 

Service op locatie

Als je bijvoorbeeld tegen een paaltje bent gereden kun je direct noodhulpdiensten oproepen en kun je op basis van je locatie schadediensten binnen de app aanspreken. Vervolgens kun je het digitale schadeformulier invullen, foto's bijvoegen en naar Interpolis sturen. De GPS op de telefoon vult automatisch de locatie aan als je dat wilt.

In de meeste schadegevallen in het verkeer is sprake van een eenzijdige schade zonder tegenpartij. In dat geval kan de schade met de Schadehulp op de iPhone ter plekke razendsnel worden afgehandeld. Als er een tegenpartij betrokken is, kun je nu ook je schade melden via de app. In dat geval wordt je automatisch doorgeleid naar een mobiel schade formulier waar je samen de schade kan melden. Ook deze wordt dan direct opgepakt en afgehandeld.

De applicatie geeft verder nog weer- en verkeersinformatie en er zit een zaklamp op. De zaklampt maakt nu gebruik van de flitser van je camera (iPhone 4 en Windows).

 

Ook voor niet- Interpolis verzekerden

De applicatie is ook te gebruiken door niet-Interpolis verzekerden, de schademelding gaat dan niet naar de verzekeraar, maar naar het eigen e-mailadres van de gebruiker. Opslaan kan ook, wie het schadeformulier online geheel of gedeeltelijk invult, kan het later nog eens rustig doornemen of afronden voor het insturen.

 

Schademelden via mobiel werkt

Interpolis was 2 jaar geleden de eerste verzekeraar die een schadehulp app voor de iPhone ontwikkelde en de eerste die uitrolde naar Android. Inmiddels hebben meer dan 30.000 gebruikers de app gedownload. Zij hebben een paar honderd keer een schade gemeld via hun iPhone. Klanten reageren positief, omdat de schadeafhandeling vlot verloopt.