16
april
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Aswolk en gedupeerde reizigers

TILBURG, 16 APRIL 2010 - Schiphol heeft bekend gemaakt dat het Nederlandse luchtruim is gesloten vanwege de vulkanische aswolk die over ons land zal drijven. We houden er rekening mee dat we hierover vragen krijgen van journalisten: hoe gaan verzekeraars om met eventuele reisannuleringen?

Interpolis gaat hiermee coulant om. Conform de letter van de polis valt een vulkaanuitbarsting niet onder natuurgeweld. En heeft een verzekerde hierdoor geen recht op vergoeding. Maar we komen onze klanten graag tegemoet. We willen er staan op de momenten die ertoe doen.

Klanten met een reis­verzekering die extra kosten maakten om terug naar huis te kunnen doordat hun vlucht is geannuleerd vanwege de aswolk, kunnen contact met ons opnemen. Per individuele situatie bekijken we de schadevergoeding.

Klanten met een annulerings­verzekering (kort en doorlopend) hebben geen dekking. Zij moeten informeren bij hun reisorganisatie.

Voordat verzoeken bij ons worden ingediend, raden we gedupeerden aan om te informeren bij hun luchtvaartmaatschappij. Sommige maatschappijen boeken de vlucht kosteloos om, of geven zelf een vergoeding in de kosten. Klanten moeten sowieso een verklaring kunnen overhandigen van hun reisorganisatie waarin staat waarom de vlucht is geannuleerd en er geen vergoeding plaatsvond.