Tilburg,
11
december
2017
|
11:13
Europe/Amsterdam

Nieuwe koers Interpolis: ‘Focus op wat echt belangrijk is’

Afleiding ligt overal op de loer. Het lijkt ons steeds minder goed te lukken om aandacht te houden op wat er echt toe doet. Daarop is de nieuwe koers van verzekeraar Interpolis gebaseerd, die zich het best typeert als ‘Focus op wat echt belangrijk is’. Het merk voegt hiermee een nieuwe dimensie toe aan het jarenlang succesvolle Glashelder. “We blijven uiteraard glashelder, maar voegen daar iets wezenlijks aan toe: het minder complex maken van levens”, zegt Jurgen Surstedt, merkmanager bij Interpolis.

Hiermee breidt de verzekeraar de focus uit van preventie en transparant maken van verzekeringen naar het helpen te concentreren op wat echt belangrijk is. “Zoals het veilig thuiskomen bij je vrienden of gezin. Want dat zijn de dingen waar het uiteindelijk om draait in het leven”, aldus Surstedt.

Commercial
Sinds deze week laat Interpolis haar nieuwe gezicht zien. In een anderhalve minuut durende commercial, die op een korte film lijkt, vertelt de verzekeraar aan Nederland dat het zich niet moet laten afleiden door mobielgebruik in het verkeer. De oplossing die Interpolis heeft ontwikkeld is de ‘AutoModus’, een handige app die helpt om afleiding door een mobiele telefoon achter het stuur te voorkomen.Amerikaans onderzoek wijst uit dat in 68% van de ongevallen afleiding een rol speelt. De mobiele telefoon is een van de belangrijkste oorzaken.

Bekijk de commercial 

Wat opvalt is de stijl van de commercial. Waar vroeger de uitingen van Interpolis zich kenmerkten door dominantie in de kleur aqua, en ontdaan van alle extra’s, is nu gekozen voor meer warmte en menselijkheid. “We laten onze manier van werken vanaf nu weerklinken in onze uitingen.”

Credits
De campagne is tot stand gekomen onder regie van Interpolis, waarbij de verzekeraar zelf de ‘lead agency’ is.

Interpolis: Jurgen Surstedt, Rene Voets, Barbara Quist, Kim Smulders, Bart de Vries, Ellen Seelen, &Leloux (Esther Leloux).
In-house agency Oliver: David Shanks, Milan Semelak, Alistair Vines, Ben Dearlove, Frankie Lowe.
Strategy: Interpolis
Creative: Interpolis i.s.m. Oliver agency
Production Company: Smuggler
Director:Michael Clowater